Escape Hatch

Escape Hatch, eli pakoluukku on WorkCyclesin Fr8:n, Gr8:n ja Kr8:n takahaarukasta löytyvä uniikki ratkaisu. Sen avulla takarenkaan voi vaihtaa koskematta ketjunpuoleisiin osiin. Eli, ketjusuojaan, ketjuihin, vaihteen vaijereihiin, vaihteisiin tai muuhunkaan ei tarvitse koskea tikullakaan. Huoltotyö on nopeampi, puhtaampi ja mukavampi.

No mitenkäs se toimii? Laita fillari tuplajalalle, ja painoa etutelineelle sen verran, että saat perän ylös. Itse nostan koko fillarin ilmaan roikkumaan. Löysää takarenkaan akselin mutteri vain vasemmalta (ÄLÄ löysää oikealta, ja avaa myös takahaarukan vasemmalla puolella olevat kaksi pulttia. Avaa näiden lisäksi mahdollinen jarrun momenttitangon pultti, sekä mahdollisen tarakan pultti. Kaikki siis siltä vasemmalta puolelta. Irrota irtoava pakoluukku, ja siinä kiinni olevat osat. Noin. Luukku on nyt auki, ja kiekko renkaineen on akselin oikean pään varassa. Voit nyt vaihtaa päälyrenkaan, sisärenkaan, nastarenkaan, mitä haluatkaan. Irrota rengas vanteelta, ja ujuta se pois siitä luukusta ja laita uusi tilalle. Lukon kohta on ahtain, joten sen kanssa tarkkana. Samaten nastarenkailla on helppo naarmuttaa runkoa, mutta hei, jos naarmu tulee, on se siellä rungon sisäpinnalla aika hyvin piilossa.

Ja sitten vielä vinkki renkaan paikkaamiseen: Jos takarenkaassa on reikä, ei välttämättä tarvitse avata mutterin mutteria. Jos vaikka piikki töröttää renkaassa, niin ota se pois, irrota päälyrengas vanteelta toiselta puolelta, vedä sisäkumi ulos, paikkaa, laita ne takaisin paikoilleen, pumppaa täyteen ja aja. Etenkin paksuilla renkailla tuo onnistuu melko helposti.

Lokareissa on riittävästi tilaa isommillekin renkaille ja loskalle. Tässä 1,75" paksu rengas paikoillaan.

Lokareissa on riittävästi tilaa isommillekin renkaille ja loskalle. Tässä 1,75″ paksu rengas paikoillaan.

Escape Hatch

Escape Hatch

Pakoluukku auki, kiekko on akselin oikean pään varassa.

Pakoluukku auki, kiekko on akselin oikean pään varassa.

Pakoluukku irrallaan kaikkine pultteineen.

Pakoluukku irrallaan kaikkine pultteineen.

Sieltä välistä se rengas sujahtaa ulos ja uusi paikoilleen.

Sieltä välistä se rengas sujahtaa ulos ja uusi paikoilleen.

Pelkkä sisärengas paikoillaan.

Pelkkä sisärengas paikoillaan.

 

Ja uusi 2.15" paksu kesärengas paikoillaan

Ja uusi 2.15″ paksu kesärengas paikoillaan.